ZADANIA A RELACJE – Asertywna komunikacja w praktyce

Szkolenie pozwala na rozwój kompetencji interpersonalnych, niezbędnych do efektywnej i komfortowej pracy. W trakcie szkolenia uczestnicy będą mogli przyjrzeć się własnemu stylowi komunikacji, indywidualnemu podejściu do asertywności, przećwiczyć zdobywane umiejętności oraz wspólnie wypracować sposoby reagowania w sytuacjach trudnych. Program został skonstruowany tak, by uczestnicy poznali narzędzia i techniki asertywne, przydatne w wielu obszarach codziennej pracy zawodowej.

Cele szkolenia:

  • Zrozumienie siebie w procesie komunikacji - własnych celów, potrzeb, oczekiwań i intencji;
  • Zdobycie umiejętności budowania jasnego przekazu;
  • Poznanie zakłóceń w komunikacji oraz dynamiki relacji interpersonalnych;
  • Zdobycie wiedzy na temat warunków efektywnej współpracy zespołowej;
  • Zwiększenie efektywności osobistej w budowaniu partnerskich relacji;
  • Praktyczne ćwiczenia na przykładach własnych - opanowanie technik skutecznej
    komunikacji oraz wypracowanie strategii zachowań w obliczu konkretnych sytuacji.

Program szkolenia:

1. Budowanie pozytywnych relacji w środowisku zawodowym - wprowadzenie

  • Zaufanie i otwartość podstawą skutecznej współpracy
  • „Gry i transakcje” między ludźmi - jak nie dać się „wkręcić” w kontakcie z innymi?
  • Dobrze działający zespół - dysfunkcje zespołowe według Lencionego

2. Filary konstruktywnego dialogu – techniki i narzędzia

  • Narzędzie konstruktywnej komunikacji - jak słuchać, by inni mówili i jak mówić, by inni słuchali?
  • Feedback jako narzędzie budowania zadowolenia z siebie i efektywności zawodowej
  • Autodiagnoza stylu komunikacji - jakim uchem słucham? jakimi ustami mówię? -
    płaszczyzny wypowiedzi von Thuna

3. Postawa asertywna – budowanie indywidualnego rozumienia

  • Asertywność - czym jest?
  • Asertywność, agresja czy uległość? - jak świadomie wybierać
  • Co daje asertywność w relacjach zawodowych?

4. Asertywna obrona i stawianie granic – nauka zachowań i doświadczanie

  • Odmawianie
  • Wyrażanie i obrona własnych poglądów
  • Reagowanie na nieuzasadnione i uzasadnione uwagi krytyczne
  • Obrona przed manipulacją, agresją, atakiem werbalnym, presją i ingerencją

5. Asertywna ekspansja i wywieranie wpływu – nauka zachowań i doświadczanie

  • Skuteczne wyrażanie próśb i oczekiwań - konkret & kontrakt
  • Udzielanie krytyki konstruktywnej - budowanie własnego autorytetu
  • Siła pochwały asertywnej – pozytywne kreowanie otaczającej rzeczywistości

Termin i cena

Brak wydarzeń

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Niniejsze szkolenie może zostać zwolnione z podatku VAT, jeżeli ma ono charakter kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego i jest finansowane ze środków publicznych w co najmniej 70%. W celu potwierdzenia spełnienia powyższych warunków należy wypełnić Oświadczenie, które znajduje się tutaj.

X