Szkolenie pozwala na rozwój kompetencji interpersonalnych, niezbędnych do efektywnej i komfortowej pracy. W trakcie szkolenia uczestnicy będą mogli przyjrzeć się własnemu stylowi komunikacji, indywidualnemu podejściu do asertywności, przećwiczyć zdobywane umiejętności oraz wspólnie wypracować sposoby reagowania w sytuacjach trudnych. Program został skonstruowany tak, by uczestnicy poznali narzędzia i techniki asertywne, przydatne w wielu obszarach codziennej pracy zawodowej.
Cele szkolenia:
- Zrozumienie siebie w procesie komunikacji - własnych celów, potrzeb, oczekiwań i intencji;
- Zdobycie umiejętności budowania jasnego przekazu;
- Poznanie zakłóceń w komunikacji oraz dynamiki relacji interpersonalnych;
- Zdobycie wiedzy na temat warunków efektywnej współpracy zespołowej;
- Zwiększenie efektywności osobistej w budowaniu partnerskich relacji;
- Praktyczne ćwiczenia na przykładach własnych - opanowanie technik skutecznej
komunikacji oraz wypracowanie strategii zachowań w obliczu konkretnych sytuacji.
Program szkolenia:
1. Budowanie pozytywnych relacji w środowisku zawodowym - wprowadzenie
- Zaufanie i otwartość podstawą skutecznej współpracy
- „Gry i transakcje” między ludźmi - jak nie dać się „wkręcić” w kontakcie z innymi?
- Dobrze działający zespół - dysfunkcje zespołowe według Lencionego
2. Filary konstruktywnego dialogu – techniki i narzędzia
- Narzędzie konstruktywnej komunikacji - jak słuchać, by inni mówili i jak mówić, by inni słuchali?
- Feedback jako narzędzie budowania zadowolenia z siebie i efektywności zawodowej
- Autodiagnoza stylu komunikacji - jakim uchem słucham? jakimi ustami mówię? -
płaszczyzny wypowiedzi von Thuna
3. Postawa asertywna – budowanie indywidualnego rozumienia
- Asertywność - czym jest?
- Asertywność, agresja czy uległość? - jak świadomie wybierać
- Co daje asertywność w relacjach zawodowych?
4. Asertywna obrona i stawianie granic – nauka zachowań i doświadczanie
- Odmawianie
- Wyrażanie i obrona własnych poglądów
- Reagowanie na nieuzasadnione i uzasadnione uwagi krytyczne
- Obrona przed manipulacją, agresją, atakiem werbalnym, presją i ingerencją
5. Asertywna ekspansja i wywieranie wpływu – nauka zachowań i doświadczanie
- Skuteczne wyrażanie próśb i oczekiwań - konkret & kontrakt
- Udzielanie krytyki konstruktywnej - budowanie własnego autorytetu
- Siła pochwały asertywnej – pozytywne kreowanie otaczającej rzeczywistości
Termin i cena
Brak wydarzeń
ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE
[contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]Niniejsze szkolenie może zostać zwolnione z podatku VAT, jeżeli ma ono charakter kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego i jest finansowane ze środków publicznych w co najmniej 70%. W celu potwierdzenia spełnienia powyższych warunków należy wypełnić Oświadczenie, które znajduje się tutaj.