Chcesz Być Szczęśliwszym? Policz Do 2, 5, 15, 20…

Szczęśliwy numer: 2

Zgodnie z Zasadą 2 Minut, jeśli zadanie, które powinieneś wykonać zajmuje nie więcej niż 2 minuty- zrób je natychmiast. Dzięki temu codzienne drobnostki, takie jak wywieszenie prania, podlanie kwiatów, czy umycie od dawna brudnego okna- przestaną zaprzątać Twoją głowę. Zastosuj Zasadę 2 Minut przez 1 dzień i zobacz, o ile zwiększysz swoją efektywność.

 

Szczęśliwy numer: 5

Jeśli wykonujesz ciężki projekt, rozwiązujesz zadanie, lub piszesz trudny tekst, a czynność ta idzie Ci wyjątkowo opornie- zastosuj Zasadę 5 Minut. Zmuś się do podjęcia trudnego zadania przez 5 minut. Jeśli po ich upływie będziesz chciał przerwać- przerwij! Według badaczy najtrudniejsze jest nie sama czynność, ale moment jej rozpoczęcia. Zasada 5 Minut daje poczucie wolności, a uwierzcie- często na 5 minutach się nie kończy.

 

Szczęśliwy numer: 15

Zdarzyło Ci się być na diecie, a mimo to nie oprzeć się lukrowanemu pączkowi, albo tłustemu hamburgerowi? Zdażyło Ci się rzucić palenie, a mimo to ulec pokusie i zapalić na imprezie? Takie rzeczy zdarzają się każdemu. Zasada 15 Minut zakłada, że pokusa jest jest fala- nadchodzi, ma swój szczyt, a później oddala się i całkowicie znika. Według naukowców pokusa trwa 15 minut, jeśli zachowamy zimną krew przez 15 minut, prawdopodobieństwo, że nie ulegniemy pokusie znacznie się powiększy.

 

Szczęśliwy numer: 20

Jeśli musisz rozwiązać jakiś trudny, stresujący Cię problem- zrób sobię przerwę. Odpocznij przez 20 minut, ale nie zajmując się inną stresującą kwestią, tylko odpocznij naprawdę- idź z psem na spacer, porozmawiaj ze znajomym- ale nie myśl o pracy. Jeśli Ci się to uda, Twój mozg wydzieli substancje, które zniwelują nagromadzone we krwi hormony stresu. Zobaczysz, że jeśli po 20 minutach wrócisz do trapiącej Cię kwestii, Twoja efektywność wzrośnie, a odczuwany dyskomfort minie!

 

Szczęśliwy numer: 43, 11, 22

Naukowcy z wydzialu medycyny na Harwardzie dowiedli, że ćwiczą codziennie przez 11 minut można wydłużyć swoje życie o prawie dwa lata, jeśli ćwiczysz codziennie przez 22minuty możesz wydłużyć swoje życie o prawie 3 i pół roku, natomiast jeśli dojdziesz do momentu, w którym ćwiczysz 43 minuty dziennie- będą należeć Ci się wielkie gratulacje. Według naukowców osoby ćwiczące ponad 40 minut dziennie żyły najdłużej, (dłużej o średnie ponad 4 lata, od osób nie ćwiczących).

za: Psychology Today

X